Press "Enter" to skip to content

Na czym polega marketing afiliacyjny?

admin 0
Marketing we współczesnym rozumieniu pojawił się ponad pół stulecia temu. W czasie od jego stworzenia powstało sporo rozmaitych typów marketingu – najbardziej frapującym jest marketing afiliacyjny, który został uformowany, kiedy cyberprzestrzeń stała się popularna. Na czym on polega?

Sprawa jest banalna. Firma, która wytwarza jakieś dobra, podpisuje umowę z innym partnerem – tą drogą kreuje się programy spedycyjne partnerski. Na witrynie internetowej partnera zostają umieszczone materiały od firmy, w których promowane są jej towary. Jeżeli ktoś dostanie się przez reklamę na portal marki i zamówi dany produkt, właściciel witryny partnerskiej otrzyma ustalony procent od zysku. Tak funkcjonująca afiliacja marketingowa może dać ogromne korzyści obu partnerom. W tym momencie pojawia się pytanie – jakie portale mają największą szansę, by przyłączyć się do takiego gatunku współpracy, jak program partnerski? Naturalnie te, które mogą legitymować się znaczną popularnością wśród internautów. Jest to proste w obsłudze – trzeba zamieścić na stronie przysłane przez partnera materiały, wykreować odnośniki i czekać na napływające na konto prowizje. Inteligentne technologie potrafią rozpoznać, z jakiej strony online konsument dostał się do serwisu sklepu.

Marketing afiliacyjny jest regularnie wykorzystywany przez sklepy, które trudnią się sprzedawaniem produktów z większą marżą. To pewne, że marki z branży wytworów żywnościowych nie będą inwestować gotówki w marketing tego gatunku.

Program partnerski jest nierzadko używany przez marki wielkie, zamierzające rozszerzyć zasięg reklamy. To korzystna alternatywa dla inwestowania środków w klasyczne rodzaje promocji WWW, które często bywają nieefektywne. Główną kwestią jest wytwarzanie afiliacji z witrynami, na których znajdują się treści powiązane z produktami, które oferuje firma – dzięki temu jest gwarancja, że teksty reklamowe docierają do odpowiednich targetów.