Jest to osoba, która odpowiedzialna jest za tworzenie oraz nadzór polITyki w korporacji w zakresie marketingu.
Przeważnie marketing manager zajmuje się opieką nad sektorem marketingu oraz przeprowadzaniem kampanii promocyjnych produktów albo usług.
Źródło: http://www.flickr.com
Zajmuje on się również doradzaniem klientom i opieką nad odbiorcami stałymi i sprzedażą produktów albo usług. Do zadań osoby pracującej na takim stanowisku należy zalicza się przygotowywanie umów, koordynacja realizacji takich umów a również koordynacja kreacji oraz tworzenia promocyjnych materiałów prasowych danych oraz targów. Marketing manager musi mieć wyższe wykształcenie na wydziale zarządzania i marketingu oraz bardzo dobrze znać j. angielski. Musi także mieć doświadczenie z zakresu obsługiwania komputera. Osoba na tym stanowisku powinna również mieć wiedzę w obszarze rynkowych przedsięwzięć oraz powinna posiadać doświadczenie w zakresie marketingu. Dzisiaj oprócz posiadanych doświadczeń marketingowych od osoby ubiegającej się o stanowisko marketing centrum badań marketingowych manager wymagane są także umiejętności w zakresie sprzedaży. Pracownik powinien ponadto wyróżniać się zdolnościami przywódczymi, wspaniałymi zdolnościami prezentacyjnymi i negocjacyjnymi. Powinien także wyróżniać się umiejętnością działania w zespole, odpowiedzialnością przy realizowanych projektach i samodzielnością.
Źródło: http://www.flickr.com
Osoba pracująca na tym stanowisku pracuje w lokalu albo w terenie. Spotyka się z klientami oraz odbywa wizyty w agencjach promocyjnych. Bierze również udział w czynnościach promocyjnych. Praca na etacie marketing manager jest pracą biurową. Ta praca wiąże się z dużym natężeniem kontaktu z ludźmi i tu mogłyby zaistnieć sytuacje nerwowe. Czas pracy to zasadniczo osiem godzin. Kandydaci na to stanowisko powinni być w wieku od 27-33 lat.
Członek personelu na tego typu stanowisku ma okazję poszerzania swej wiedzy na różnych kursach oraz konferencjach. Posiada również okazję awansu na prezesa do spraw marketingu albo na prezesa generalnego.