Press "Enter" to skip to content

Programy lojalnościowe od kuchni

admin 0
Programy lojalnościowe są coraz modniejszymi i bardzo cenionymi działaniami marketingowymi, bo mimo że ich efekty nie są natychmiastowe, budują relacje z klientami przy niższych środkach w porównaniu z typową reklamą. Wielu Polaków posiada kartę stałego klienta i miała z tego typu programami kontakt. Program lojalnościowy B2B tworzy się po dokładnej analizie firmy, rynku, na jakim działa, metod dystrybucji itp. Program taki musi uwzględniać różnego typu aspekty prawne oraz podatkowe. Na koniec tworzona jest aplikacja do przetwarzania danych. Firmy opracowujące programy lojalnościowe oraz programy motywacyjne trudnią się również stałą obsługą programu. Szkolą pracowników w ich obsłudze, prowadzą infolinię programu, kupują i dystrybuują nagrody, na bieżąco reagują na zmiany w programach, zajmują się reklamacjami, tworzą raporty dotyczące działających programów.

Po co to wszystko?

Celem wdrażania programów lojalnościowych i motywacyjnych jest wzrost częstotliwości zakupu towarów i usług wśród konsumentów – klientów firmy wdrażającej program,

Programylojalnosciowe.pl - programy lojalnościowe

Źródło: Programylojalnosciowe.pl

utrzymanie przy firmie grupy klientów przynoszących najwyższe dochody, wzmocnienie sprzedaży, reklama produktów i usług, PR firmy, sprzedaż produktów w pakietach, obniżki cen towarów, wydarzenia okolicznościowe, bonusy dla nowych klientów za współpracę, narzędzie do przywiązywania klienta do własnej marki.
Dalsza część

Czy to zawsze się opłaca?

Programy lojalnościowe mogą jednak także stanowić zagrożenie dla płynności finansowej danej firmy. Typowym przykładem mogą być linie lotnicze. Podobno gdyby wszyscy klienci zgłosili się po rozdawane w różnych programach lojalnościowych mile, dla wielu linii skończyłoby się to plajtą. Nie mamy tu na myśli tanich linii lotniczych, gdyż klient decyduje się na nie ze względu na atrakcyjną cenę biletów, a nie bonusowe mile, które może zbierać i wykorzystać.

Konsumenci również okazują zniecierpliwienie, będąc bombardowanymi ofertami programów lojalnościowych na lotniskach, stacjach benzynowych czy księgarniach. Trend ten podchwycili niektórzy remitenci, oferując karty „antylojalnościowe”.

Nie czekaj! Jeżeli interesuje Cię kompleksowa analiza (http://reequest.pl/), to obowiązkowo powinieneś wejść w poniższy link. Tam znajdziesz sporo uzupełniających detali z nią połączonych.

Karty te premiują ich posiadacza za zakupy w jak największej ilości sieci. Programy te zdobywają dopiero popularność i nie wiadomo, czy się przyjmą.

Więcej na