Celem wdrażania programów lojalnościowych i motywacyjnych jest wzrost częstotliwości zakupu towarów i usług wśród konsumentów – klientów firmy wdrażającej program,
utrzymanie przy firmie grupy klientów przynoszących najwyższe dochody, wzmocnienie sprzedaży, reklama produktów i usług, PR firmy, sprzedaż produktów w pakietach, obniżki cen towarów, wydarzenia okolicznościowe, bonusy dla nowych klientów za współpracę, narzędzie do przywiązywania klienta do własnej marki.
Dalsza część
Czy to zawsze się opłaca?
Programy lojalnościowe mogą jednak także stanowić zagrożenie dla płynności finansowej danej firmy. Typowym przykładem mogą być linie lotnicze. Podobno gdyby wszyscy klienci zgłosili się po rozdawane w różnych programach lojalnościowych mile, dla wielu linii skończyłoby się to plajtą. Nie mamy tu na myśli tanich linii lotniczych, gdyż klient decyduje się na nie ze względu na atrakcyjną cenę biletów, a nie bonusowe mile, które może zbierać i wykorzystać.
Konsumenci również okazują zniecierpliwienie, będąc bombardowanymi ofertami programów lojalnościowych na lotniskach, stacjach benzynowych czy księgarniach. Trend ten podchwycili niektórzy remitenci, oferując karty „antylojalnościowe”.
Nie czekaj! Jeżeli interesuje Cię kompleksowa analiza (http://reequest.pl/), to obowiązkowo powinieneś wejść w poniższy link. Tam znajdziesz sporo uzupełniających detali z nią połączonych.
Karty te premiują ich posiadacza za zakupy w jak największej ilości sieci. Programy te zdobywają dopiero popularność i nie wiadomo, czy się przyjmą.
Więcej na